Cum sa scrii pentru Web -Jakob Nielsen

Concis, Scanabil si Obiectiv

Utilizatorii nu au rabdare sa citeasca pe web, ei scaneaza textul.
Sa scrii CONCIS, SCANABIL si OBIECTIV mareste utilizabilitatea pe web.

Continutul este prioritar pentru utilizatori. Si referitor la continutul pe web specialistii au oferit trei concluzii:
-citiorii scaneaza textul
-cititorii nu agreeaza textele lungi
-cititorii nu agreeaza textele de marketing, ei prefera faptele.

Un prim studiu calitativ realizat de Nielsen arata ca un bun site trebuie sa aiba si un bun motor de cautare. Pentru ca utilizatorii nu au rabdare sa astepte ca sa gaseasca informatia dorita.
Informatia trebuie sa fie bine organizata, dupa cuvinte cheie, iar topica frazelor are o mare importanta pentru ca unii utilizatori au tendinta sa citeasca numai inceputul frazei.

cel de-al doilea studiu a incercat sa raspunda la intrebarea: “De ce folosim webul?” Iata care au fost concluziile:
-unii oameni prefera scrisul informal
-sursele au o foarte mare importanta, pentru ca este greu sa impui credibilitate pe web
-linkurile catre surse maresc credibilitatea
-umorul ar trebui utilizat cu precautie
-utilizatorii vor informatia in timp rapid
-textul sa fie: concis si scanabil
-este indicat sa se scrie respectand regula priamdei inversate
-grafica si textul ar trebui sa fie complementare

Studiul 3 a cuprins 7 ipoteze, utilizandu-se notiunile de : 1.control (site cu scriitura “promotionala”), 2.scriitura concisa, 3.versiune scanabila a unui site, 4.versiune obiectiva si 5.versiune combinata.
Rezultatele, calificate in functie de satisfactia subiectilor (pe o scara de 1 la 10), au fost pentru fiecare notiune:
1. 5,7
2. 7,1
3. 7,4
4. 6,9
5. 7,0.
Acest ultim studiu a fost facut pentru o confirmare a primelor doua studii. Versiunea combinata a unui site a fost preferata utilizatorilor.