de la marketing la depozit

Pentru mai bine de o saptamana am dat la o parte jobul meu de la pomposul dep. Marketing si mi-am mutat resedinta intr-un depozit. Noul depozit al FashionUp.ro. Si trebuie sa spun de la inceput ca in chestia asta cu un depozit mare, cu mii de produse cam toti eram incepatori. Nu ne asteptam ba da, ne asteptam, dar doar imaginar – caci alta e situatia cand de la un mini-spatiu de depozitare treci la un depozit in afara Bucurestiului. Plus ca mutarea a fost ffwrd, imediat dupa Black Friday. Adica – crisis situation.

Mai trebuie sa spun ca nu a fost o obligatie, ci m-am dus pentru ca am vrut sa inteleg ce se intampla si in alte departamente, nu numai in cercul meu frumos de la Marketing. A.k.a comfort zone.

Iata ce-am descoperit:

  • ca echipa care lucreaza la foc continuu in depozit ar fi bine sa se cunoasca dinainte. Sa mai fi lucrat si sa se inteleaga. Noii-veniti sunt destul de greu acceptati, mai ales daca nu au o pozitie manageriala. Asta pentru ca orgoliile se pastreaza sau chiar se exacerbeaza, mai ales in situatii de criza.
  • ca e nevoie de un coordonator de echipa. Cineva care sa inteleaga de la cum se receptioneaza marfa ce hartii semnezi, cine e responsabil pentru ele, la cine cu cine se intelege, care sunt urgentele, pana la toate chichitele existente intr-o aplicatie care pot sa faca munca mai usoara. Si mai ales sa stie cum sunt depozitate produsele.
  • ca trebuie sa fii punctual. Punct :)
  • ca ai nevoie de cafea si ca munca fizica pe cat de solicitanta e, pe atat de reconfortanta e. Mi-am dat seama ca desi eram obosita fizic, am reusit sa raspund mai multor solicitari. Plus- oboseala fizica te ajuta sa dormi, ailalta te poate pune pe ganduri.
  • ca un manager ar trebui sa stie cu ce oameni lucreaza. Zic asta pentru ca nu poti avea asteptari de la oameni fara sa le stii capabilitatile. (da, stiu, pot fi si surprize, dar… de aia le zice surprize)
  • ca e nevoie de taskuri clare pentru fiecare. Altfel o sa generezi frustrare in echipa si doi s-ar putea ca intr-o zi sa te astepti ca vei factura 10mii de comenzi, dar din cauza neintelegerilor sa ai numai 2mii.
  • ca ai nevoie de sustinere si intelegere intre toate departamentele. Degeaba marketingul ii da inainte cu vanzarile, daca depozitul nu le poate sustine si daca customer care-ul nu anunta potentialele probleme. Si, mai ales, daca it-ul nu e deschis la schimbari rapide.

Ce am facut eu in cateva zile petrecute la noul depozit:

  • am carat cutii de la camion in depozit. Am numarat cutii.
  • am desfacut cutii. Am ajutat la facut receptie. Nu, inca nu ma pricep sa o fac singura in aplicatie.
  • am aranjat produse in depozit. Stiu aproape toate produsele comandate in Black Friday si la unele poti sa iti zic chiar codurile pe de rost.
  • am ajutat la implementarea unui sistem de tracking al produselor din depozit in aplicatie
  • am capsat facturi si avb-uri, am cautat produse, am facut colete, am lipit scotch, am facut cutii de colete.
  • nu am numarat colete, nu am semnat acte, nu am introdus produse pe stoc.
  • am invatat cam care e programul zilnic al unei echipe de la depozit.
  • am incercat sa identific timpii morti ai echipei si sa ii transform in ceva productiv.
  • mi-am notat ce ar fi putut sa faca marketingul in Black Friday ca sa ajute la imbunatatirea ‘traficului’ de produse din depozit.
  • am incercat sa inteleg sistemul dintre customer care si depozit.

Inchei cu legatura dintre Depozit si Customer Care pentru ca my next step e sa petrec cateva zile si aici.

Mai vreau sa spun ca am descoperit oameni frumosi: Ana, Miha, Adriana, Diana, Andrei – cu ei schimbam un buna dimineata, 2-3 vorbe in pauze si 2-3 mailuri din cand in cand. Ei sunt minunati ca au ras, au plans, s-au enervat (cam) la unison. Stiu sigur ca sunt super team si ca de la ei am invatat enorm.