cateva pareri despre landing pages ptr agentii de marketing

cateva pareri despre landing pages ptr agentii de marketing

Vreme de vreo saptamana a trebuit sa fac un research despre site-uri cu design interesant (interesant as in – ceva care sa se potriveasca unui proiect la care lucrez) si, pentru ca lucrez in digital marketing, mi-am rezervat o parte din timp sa ma uit si la site-urile agentiilor de digital marketing.

M-am uitat in principal la homepage si la primul ecran. De ce?

Pentru ca eram la un moment dat intr-o discutie despre ce naiba ar trebui sa ai pe prima pagina si a fost cam asa:

-e ca si cum intr-un bar iti spune mai intai cat de bun e e si uita ca mai intai tre’ sa te faca sa razi.

Well, as zice ca nu neaparat sa te faca sa razi, but to make you stick around, sa mai stai un pic, sa vrei sa vezi mai mult.

Cred ca am vazut peste 50 de siteuri de agentii si iata la ce concluzii am ajuns:
-extrem de putina pozitionare. Majoritatea sunt: digital agency, creeaza experiente, performance si fac companiile sa engage with customers (in romana nu stiu daca suna mai bine). Cred ca agentiile de content marketing & search – au fost cele mai clar pozitionate. Si am mai vazut pozitionare pe zona de video marketing ceea ce mi s-a parut interesant (chiar daca am citit recent o stire cum ca reach-ul videourilor de pe fb e cu muuult mai mic decat se credea).
-multe landing pages cu interactiuni care sunt puse de dragul de a avea o interactiune. Fara ca sa isi dea seama ca ma incurca pe mine, omul, caci eu intru pe site-ul lor.
-first screens fara CTA (aici tine foarte mult de optimizarea site-ului ptr device-uri, desi eu eram pe desktop unde se presupune ca lucrurile ar trebui sa fie destul de clare)

Mai jos, capturi cu prima parte de ecran a homepage-ului unor agentii de digital. Sunt dintre cele care nu mi-au placut, pentru ca asa au fost majoritatea. Sunt exemplul de asa nu.

 

Mai jos, o deschidere care mi-a placut (site-ul are si animatie care e in ton cu copy-ul). Nu e site de agentie, e siteul unui freelancer.

Site-ul omului e aici.

Din perspectiva mea, cea de potential client al unei agentii de digital marketing, m-as astepta sa vad in primul ecran:

-o pozitionare mai altfel. Pe servicii, pe industrii, pe performance, pe content, pe video etc
-un ‘call to action’ – daca nu e posibil sa fie in primul ecran, macar sa fie relevant
-fara video (chiar daca e trendy) daca nu e relevant. Sunt multe agentii care pun video cu biroul agentiei. De ce ma intereseaza cum arata biroul? Doar daca arata intr-adevar wow, poate ca da.
-as eliminara acele box-uri automate de mesaje care nu fac decat sa fie iritante, mai ales cand apar (si cu sunet strident) in momentul cand abia am intrat pe pagina. Genul asta de mesaje automate pot fi setate diferit, iar daca cineva isi spune agentie de digital, ar trebui sa stie asta.

Pot fi folosite: leave intent messages, am mai vazut un icon pentru instant call si cred ca mesajele de genul ‘descarca acum recomandarile noastre’ pot ramane inca relevante daca agentia stie sa livreze un copy interesant si sa aiba informatie relevanta.

Apropo, e foarte putin content / blog pe siteurile agentiilor de digital. Lucru care poate fi vazut ca oportunitate, daca se alege o nisa si nu scrii despre toate.

In articolul de aici am mai gasit cateva sfaturi interesante, cu exemple despre ce e ok si ce ar putea fi testat de catre agentii.

Iar de la kissmetrics mi-a placut schema de mai jos, explicata in detaliu aici.

C = Clear Call to Action
O = Offer
N = Narrow Focus
V = VIA: Very Important Attributes
E = Effective Headline
R = Resolution-Savvy Layout
T = Tidy Visuals
S = Social Proof

Spor acolo!
C.