Draga Customer Care
Draga Customer Care,
As vrea sa incep simplu. Dar de fapt nici nu stiu de unde sa incep. E prea complicat. Stii si tu ca e prea complicat tot ce faci tu. Dar, stai, stai asa, cine esti tu? Ca sa ne fie clar de unde pornim.
Se pare ca esti cineva OCUPAT! Unul care pune oamenii pe hold si cam atat. Dar esti empatic. Si pentru asta primesti 2 like-uri.
Si daca nu-ti plac contradictiile de mai sus, afla ca ai fi, cumva, vorba de singurul departament pe care-l doresc toti clientii iar firmele incearca sa-l inlocuiasca cat mai mult cu formulare online?
A, stai, asa, ca de fapt esti o armata de CURAJOSI!… care uneori sunteti numai niste loaze, dar care se pare ca tot empatici ramaneti si, ca sa-ti gadil cumva orgoliul, esti SOLUTION-ORIENTED.
Si nu uita ca trebuie sa ai RESPECT, rabdare si ca trebuie sa iti placa provocarile. Mai trebuie sa fii pampering si delicat, asa ca ai grija! Ca doar stii si tu ca unele convorbiri se inregistreaza si apoi vei fi evaluat!
Hai, ca parca am mai inceput sa te cunosc. Cine cred eu ca esti?
Eu te vad ca un fel de ghid prin intortocheata organizatie pe care o reprezinti. Tu ar trebui sa stii tot ce se intampla in firma si sa fii in stare sa imi livrezi numai informatiile care ma ajuta. De exemplu, daca intru intr-un muzeu, sa nu ma lasi sa ma plimb prin toate camerele, cand de fapt eu vroiam numai niste schite de Toulouse Lautrec.
Si nu esti doar un ghid, esti un ghid smart, care stie sa ofere cu drag si fara pacaleli. Sorry ca n-am rabdare cu tine, dar intelege ca si tie ti-ar fi mai usor daca m-ai multumi repede si ai avea timp sa mai si zambesti.
And btw, daca tot te incapatanezi sa nu iei toate cele de mai sus in seama, umbla vorba ca mai toate business-urile vor sa te schimbe dintr-un intreg departament intr-un sistem frumos mixat intre roboti de la telefon, emailuri si mesaje. Altfel spus, lumea cam vrea sa scape de tine.
Fa-ti treaba, altceva nu-ti mai ramane de facut!
+++
Toate cele de mai sus sunt sub umbra unei mici experiente de customer care person pe care am avut-o la sfarsitul anului. Imi e drag sa raspund la mailuri, nu am nicio problema. Insa am realizat ca nu e locul meu acolo in momentul in care mi-am dat seama ca eu nu inteleg cum functioneaza toata organizatia. Ganditi-va oare cate intrebari puneti in calitate de client si atunci sa intelegeti de ce fiecare om de customer care trebuie sa stie tot, tot, despre cum functioneaza firma pe care o reprezinta.
Si ca sa nu fiu extrem de plictisitoare, bagati filmulet, ca e tare