Ecommerce. Start-up. Ce faci inainte de investitia in advertising?

Ecommerce. Start-up. Ce faci inainte de investitia in advertising?

Hey, antreprenorule de e-commerce start up! Inainte de a te focusa pe vanzari, cred ca ar mai trebui sa te gandesti o data la ceea ce ai putea face pe siteul tau ca sa imbunatatesti experienta vizitatorilor si ca sa creezi o oportunitate mai mare de a genera vanzari. Iata cateva lucruri la care ar trebui sa te gandesti daca esti la inceput de drum cu magazinul tau online.

Care sunt beneficiile si USPs pe care ca le ai momentan pe site? Ai nevoie sa castigi increderea viitorilor tai clienti. Pentru ca pornesti de la 0 = zero. Oamenii trebuie sa aiba incredere in site si produsele pe care le promovezi.
Poti pune aici: rating stars, testimonials, cum poti scoate in evident beneficiile produsului, ce promotii poti aduga pe site. Foloseste-te de puterea social media – roaga oamenii sa vorbeasca onest despre produsul tau.

Care sunt persoanele care te pot endorsa si care iti si pot deveni instant clienti? Da, vorbesc aici de apropiati. Prieteni, familie, you name it! Daca ei nu te vor ajuta din prima, poate ca ar trebui sa te intrebi cui ii foloseste produsul tau? Si inca ceva: cere feedback onest despre produs/e, nu despre business-ul tau.

Cum poti crea o retea de afiliere/o comunitate de incredere? Construieste un program de afiliere propriu si simplu. Daca cineva iti adduce un client nou, atunci ii poti oferi celui care l-a adus un discount, un freebie, un mic cadou, un beneficiu. E un basic al retelelor de afiliere si te va ajuta sa cresti treptat, din vanzari.

Intreaba-te cum poti avea awareness – adicatelea sa stie lumea de tine – fara sa cheltuiesti prea multi bani? Da, campaniile de awareness pe Facebook pot avea un cost scazut, dar ce-ai zice sa creezi o comunitate in offline&online a oamenilor care au aceleasi interese? Ce-ai zice sa iti creezi propriul tau eveniment unde sa iti chemi potentialii clienti? Implica-te in cauze sociale sau apropiate de business-ul tau. Ce-ai zice sa iesi din bula ta si sa iti asumi ca tu esti prima persoana care reprezinta business-ul? Vorbeste despre asta oricui, fa un vlog, scrie cu cuvintele tale.

Si nu in ultimul rand: Testeaza si invata! Cel putin asta o poti face in aproape orice stadiu al businessului tau. Si nu te feri sa ceri ajutorul persoanelor care crezi ca te-ar putea ajuta cu ceva mai mult de un sfat.

Inainte sa investesti in advertising, intreaba-te daca nu cumva ai mai putea crea si altfel de buzz. Pentru ca astfel faci un pas inainte, iar outcome-ul din advertising are potentialul sa fie cel dorit.

Spor la testat,

C.