Regula nr 3 #nushmkt #online
Trebuie sa recunosc ca marketingul online e zona mea de confort, dar in acelasi timp marea provocare. De fapt, cred ca e si normal sa fie asa, tinand cont de faptul ca anumite principii de marketing (majoritatea, daca e sa ma iau doar dupa clasicul consumer decision journey) se aplica simplu si pentru online, dar ca schimbarile in online se produc extrem de rapid, mai ales in zona de tehnologie. De aici confortul & provocarea. Asta e motivul pentru care aici vorbesc despre o chestiune cat de cat comunca – marketerii si onlineul – ce cred eu ca ar trebui sa fie point of difference ca marketer in online.
Ce mi se pare mie ca fiind o chestie exclusiv pentru marketingul online (da, stiu, ar trebui sa zic aproape exclusiv online, numai ca aici sunt muuult mai multe de stiut) este necesitatea si cerinta din ce in ce mai mare pentru cei care lucreaza in industrie sa aiba cunostinte tehnice. As putea sa le zic cunostinte de IT, insa cred ca sunt mai mult tehnice.
Pentru ca:
-trebuie, de exemplu, sa stii ce iti ofera platforma pe care e dezvoltata un magazin online. Ce poti dezvolta in ea (ma gadesc aici de la gestionarea paginilor de magazin pana la rapoarte&analize. nu vorbesc de CRM, ca sa nu complic lucrurile). Ce pot spune e ca: daca stii cum sunt create platforme precum prestashop sau magento (si ce widgets, addons sau alte plugins or avea), atunci ai mari sanse sa intelegi si sa si poti lucra si intr-o platforma custom made. Desi in zona de custom, cred ca in RO sunt putine magazine care sa aiba asa ceva.
Recomandarea: marketerii sa lucreze in cat mai multe platforme. Vor intelege si mai multe despre cum sa isi structureze informatiile pentru a-si pune in plan actiunile de marketing.
-ai nevoie sa intelegi integrarile cu alte platforme – de plati, de email marketing, de afiliere, de integrare automata in comparatoare de preturi. Sau alte structuri – cine stie de SAP si integrari cu magazine online cu siguranta va zambi ca nu e singurul care a avut cel putin o durere de cap. Fa-ti timp sa intelegi macar elemente basic precum API, feed, coduri de integrare, tracking.
-te vei lovi macar o data de dorinta de a modifica niste elemente pe o pagina a unui website. Sa zicem culori, ca e simplu. Sau sa scoti elemente. Cum faci asta? Ei bine, o data, am completat un excel cu feedback despre scos elemente din pagini (bannere, schimbat culori. Un fel de UX feedback). Cand as fi putut sa dau un f12 in pagina, sa ma joc in cod si sa vad rezultatele direct in pagina. Am facut asta atunci pentru ca pur si simplu nu m-am gandit si la varianta de propuneri vizuale, in defavoarea celor cele explicative, in excel. Mi-am asumat-o si probabil ca am avut de pierdut.
Daca stii minime elemente de coding, vei avea de castigat in comunicarea cu designerii si programatorii&developperii. Ca sa nu intru in detaliile care tin de coding un pic mai complicat – sa zicem atunci cand dintr-un html de newsletter vrei sa renunti la anumite elemente si nu mai sunt programatorii la dispozitie. Ceea ce va zic ca se intampla si la case mari!
Asadar: regula nr. 3 #nushmkt #online: Orice marketer trebuie sa cunoasca din ce in ce mai multe elemente din zona de IT&tehnologie.
Mai sus sunt doar 3 motive pentru care un marketer ar trebui sa vrea sa invete de la programatorii lor. Sunt convinsa ca fiecare dintre oamenii de marketing care lucreaza in online au cel putin un exemplu in care au stat si citit specificatii tehnice.
Eu, daca as putea, as face un training pentru marketeri pe zona de tehnologii. Ceva integrat, nu discutii separate pe platforme, pentru ca astea sunt destul de des intalnite. Cred ca nevoie de asa ceva.
Uite aici si regula nr. 2 din #nushmkt #online