Tu cate reclame crezi ca iti sunt afisate pe facebook?

Tu cate reclame crezi ca iti sunt afisate pe facebook?

Acum cateva zile, pentru ca am avut mai mult timp liber, mi-am propus sa fac un experiment. Sa vad cam cate reclame imi apar in Facebook feed numai pe telefonul mobil (intru destul de rar de pe calculator). Am facut screen shots la tot ce imi aparea cu semnul de Sponsored, pe durata unei zile (timp in care am stat pe Facebook undeva la 3ore).

In primul rand, am realizat ca sunt extrem de multe aduri in feedul meu. In al doilea, ca putine sunt de remarketing (din 96 de aduri, doar 8 au fost de la site-uri pe care le-am vizitat recent si care ma retargeteaza), iar in al treilea rand – foarte putine mi-au atras atentia (in afara experimentului meu de a le monitoriza nu cred ca as fi dat click sau sa fi fost interesata cumva de produsul/brandul respectiv)

96 de aduri in 3-4 ore, inseamna 24 de aduri pe ora, un ad cam pe max 2 minute (daca nu ma inseala pe mine matematica de balta).

Iata profilul meu, conform adurilor care mi-au aparut in intervalul asta*
-sunt in cautare de cursuri care sa ma faca super leaner
-imi cumpar bijuterii de la branduri mai putin cunoscute
-cumpar produse de beauty de la branduri mai putin cunoscute
-sunt interesata de ecommerce (rapoarte, agentii)
-imi caut un spatiu de birou
-cumpar moda din grupa mare: Fendi. MiuMiu. Hermes. Moschino. Net-a-Porter
-ma intereseaza mancarea gluten-free
-imi place ciocolata
-ma uit pe Netflix.
-imi place Guiness. Si birra Moretti. Si Peroni
-am un copil si trebuie sa ii iau un termometru
-am nevoie de un GP (medic de familie)
-imi fac griji ptr privacy-ul angajatilor & am nevoie de un serciviu de recompensare a angajatilor
-intentionez sa cumpar decoratiuni de interior
-intentionez sa investesc in bitcoins / cryptocurrencies
-am nevoie de un folding desk
-am nevoie de un serviciu de printare etichete
-am nevoie de ajutorul unui nutritionist cu muschi
-sunt interesata de yoga
-folosesc aplicatia Slack
-am nevoie de un loc de munca & de servicii financiare
-folosesc Asana
-sunt interesata de workshopuri
-am nevoie de un aspirator
-ma intereseaza autobiografia lui Richard Branson
-am nevoie de Alexa

Din perspectiva unui digital marketer, am remarcat:
-vizualul nu se pupa cu USP-ul. De ex: daca un ad imi vorbeste de mancare delicioasa, vizualul trebuie sa fie impecabil.
-adurile cu testimoniale in ele par sa atraga atentia mult mai repede, daca testimonialele sunt cu nume simple. Daca un testimonial pentru un brand de servicii este oferit de alt brand pe care e putin probabil sa il cunosc, atunci adul poate fi ignorat
-brandurile mari stiu ce fac. Clear USP, vizual simplu (vezi Nokia, Vodafone), desi pe zona de fashion mi se pare  ca se chinuie tare sa atraga atentia cu mesaje care au fost aprobate de cel care a avut ideea reclamei. Par sa nu se intrebe daca pe mine ma intereseaza cine naiba au fost oamenii din reclama (sau e foarte probabil ca eu sa nu fiu deloc in target)
-videourile au mai mari sanse sa fie vazute, dar asta nu inseamna ca voi retine brandul

Intregul album cu reclame, poate fi vazut aici – pe pagina de Facebook.

*o parte din lucrurile pe care Facebook le stie despre mine si pe baza carora imi apar reclamele sunt 100% despre mine. O parte – habar nu am pe ce interese m-au targetat oamenii aia.

Ne vedem pe facebook…
C