rubrica noua: #nushmkt #online

rubrica noua: #nushmkt #online

Anul asta ar trebui sa imi termin masterul de care m-am apucat acum un an si ceva. Un master cu specializare in marketing. Si cum sunt pe traseul pregatirii disertatiei, am stat eu si m-am gandit la cele invatate si am zis asa: -pfai, eu nu stiu marketing. Serios, nu stiu! Uitandu-ma la toate referintele si toate cele de citit, la nivel basic, cred ca am facut doar juma de pas intru pasiunea asta a mea careia ii zice marketing. (Pentru cine e curios sa stie mai multe despre mine, am intrat in zona asta in primavara-vara 2012, iar anterior am lucrat in presa – scrisa & online).

Daca e sa ma uit la cele puse in practica, parca-parca jumatatea aia de pas facut se mareste usor, ajunge la un pas, doi, trei… dar asta numai eu o stiu. Si totusi, inca imi e greu sa zic ca eu stiu marketing. Cum stateam eu si ma perpeleam cu concluzia asta, am zis asa:
-bai, hai sa vedem daca intr-adevar e asa. Si m-am gandit eu la o chestie provocare, cu hastag #nushmkt #online.
Asta se traduce prin: saptamanal, pe langa aberatiile mele personale, voi pune aici cate o postare marketing-related. Nu stiu ce lista de articole va iesi. Daca o sa fie numai despre disertatia mea sau despre chestii practice, strict pe marketing din (ne-)experintele mele.

Prima chestie: marketingul e cu, despre si pentru oameni. Uita de cei 4, 7, 8 P (bine, stiu, printre astia 8 e un people acolo as far as I remember). E chestia pe care am invatat-o din interactiunea cu preofesorii de la master. Marketingul e despre oamenii cu care lucrezi, de la care inveti, pentru care vorbesti. Probabil e cea mai banala afirmatie, dar am vazut multe proiecte pornite cu gandul vreau sa fac aia pentru ca stiu eu ca trebuie sau pornite cu alte ganduri care nu aveau neaparat legatura cu oamenii si, cumva, nevoile acestora.

So: regula nr. 1 din #nushmkt #online – marketingul e cu, despre si pentru oameni.

Uneori si asa :)) (sursa foto. marketoonist.com)

metrics