sapou, lead sau teaser? toate pentru online
cat de usor ii poti explica unui om, fara experienta jurnalistica, de ce e nevoie de un sapou? si de ce sapoul asta e confundat cu leadul? si de ce unii oameni ii spun teaser?
pentru ca lucrand in media online trebuie in primul rand sa fii constient de importanta primelor randuri din articol/stire.
ignor aici titlurile pentru ca pentru ele, in domeniul online, imi este foarte greu sa apreciez care cale e mai buna de urmat: fie mergi pe cuvinte cheie, fie un titlu atractiv … pentru ca sunt mai multi factori pe care trebuie sa ii ai in calcul.
revin la intrebarea mea? cum poti explica unui om lipsit de exeprienta jurnalistica ce e un sapou? si de ce e important?
primul raspuns a fost ceva de genul: daca aveti un ziar in fata veti vedea ca primele randuri din articol sunt asezate diferit… si conversatia (telefonica!!! geez!) continua cu explicatia… daca sunteti in fata calculatorului veti vedea pe site ca articolul e structurat… cu primele fraze separat de restul articolului…
de ce e important? pentru ca ma face sa nu plec de pe siteul ala. pentru ca ma tine conectata si nu ma gandesc sa ma duc sa imi beau cafeaua.
Ce este un teaser? iata o definitie oferita de google: a promotional ad or mailer designed to arouse interest and curiosity in anticipation of additional information that will follow.
O lista mai mare gasiti aici
Pentru unii teaserul e acelasi lucru cu sapoul. Uneori chiar cu leadul. Sunt situatii cand asa e. Pot fi, dincolo de definitiile de specialitate, acelasi lucru. Dar indiferent ca ii spunem teaser sau sapou, nu ii putem ignora importanta, mai ales in media exclusiv online.
Cum ii mai putem explica unui om fara experienta de ce e important sapoul?!