sase sfaturi pentru un seminar online decent

sase sfaturi pentru un seminar online decent

Ieri am participat la un seminar online sustinut de un American specialist in Facebook. Nu il stiam, dar am vazut la un moment dat pe blogul lui niste sfaturi pertinente si am zis sa particip. Si pentru ca singurele dati cand am mai participat la astfel de seminarii au fost pe cand lucram la Philips si aveam un fel de calls pentru updates pe categoriile pentru care lucram, mi-am zis sa incerc ceva nou.

Azi, am dat attend la un seminar online cu doi specialisti din Romania. Pe care la fel, nu ii cunosc, dar chiar eram interesata de cum se desfasoara un astfel de seminar online.

Eu am inteles ca ambele se adreseaza specialistilor din domeniul digital marketing & antreprenorilor. Dar, am zis sa cer si parerea unei persoane mai putin avizate in digital marketing asa ca mi-am fortat prietenul sa isi piarda 2 ore din timpul sau ca sa asculte si el acele seminarii.

Din punctul meu de vedere, cred ca un seminar online ar fi mult mai performant daca:
1. stii de la inceput nivelul de pregatire al celor caruia i se adreseaza si pastrezi acel nivel stabilit. Nu, nu sunt super expert, insa poate fi frustrant daca vezi un webinar pentru avansati si peste jumatate din timpul seminarului este despre elemente basic ale subiectului in discutie
2. am simtit nevoia de exemple concrete. Studii de caz, prezentate succint sau cu o optiune sub forma ‘o sa vedeti mai multe aici sau o sa primiti pe email studiul de caz’ cred ajuta enorm pentru ca ma pastreaza atenta.
3. pastreaza un limbaj si o atitudine profesionala. Nu confunda relaxarea cu las’ ca trece neobservat. Nu stii cine te asculta/priveste.

Din punctul de vedere al prietenului meu, iata alte sugestii:
1. tonul vocii trebuie sa ma ajute sa ascult. Altfel, dau play la muzica sau ma apuc sa citesc sau sa fac altceva in timpul webinarului
2. daca ai video, fii atent la tinuta. Daca te-as chema la mine in birou, cum te-ai imbraca?
3. din nou, tonul vocii. Daca ai in audienta pe cineva, cred ca vocea intr-un webinar face cat… o mie de cuvinte?! si limbajul folosit. Daca esti specialist, foloseste termenii corecti si renunta la exprimarile simple, uneori simpliste.

Spor la creat content,

C